Hopp til hovedinnhold

Midlertidig nedetid

Grunnet vedlikehold hos Elhub vil våre bestillingsskjema være utilgjengelige i perioden 10.11.2024, fra kl. 10:30 til kl. 15:00. I denne perioden vil det dessverre ikke være mulig å bestille strømavtale.

Vi beklager eventuelle ulemper dette måtte medføre.

Bilde av en kvinne som holder en smarttelefon
Denne artikkelen er mer enn 1 år gammel.

Appbrukere sparer stadig mer

Gudbrandsdal Energi har tidligere gjennomført en analyse som viste at strømforbruket til flere tusen kunder gikk betydelig ned etter at strømprisene gikk kraftig opp. De som sparer mest, er de som aktivt bruker appen – nå er appbrukere nede på ca. 84 % av forbruket de lå på gjennom 2021.

Ann Iren Kolås Ryen
Publisert

Tall fra Gudbrandsdal Energi viser at forbruket har minket som et resultat av den kraftige prisøkningen. Samtidig har det vært en stor økning i antall brukere av digitale verktøy som bidrar til å kutte strømforbruket.– I Gudbrandsdal Energi er vårt mål at du skal bruke så lite strøm som mulig og vi skal være dine beste strømsparehjelpere. Vi har opplevd en økning i andel app-brukere fra april 2022, og spesielt var det stor andel kunder som tok i bruk appen i oktober. Nå fortsetter vi å satse på utvikling av verktøy for strømsparing, sier Marius Røed Sveipe, daglig leder i Gudbrandsdal Energi.

Imponert over kundene

Gudbrandsdal Energi har en egen app som blant annet gir kundene oversikt over eget forbruk i sanntid, varslinger om høye strømpriser og analyser som hjelper deg å bruke strømmen smartere. Blant annet finner du verktøy i appen som hjelper deg å flytte forbruk til tider da prisen er lavest. – En gjennomsnittlig norsk enebolig kan ha et sparepotensial på 30%. Vi blir imponerte over hvordan mange av kundene våre har tatt viktige grep, og hvordan mange appbrukere har tatt ytterligere grep i 2022, sier Sveipe.

Les mer om app og tjenester her.

Se også: Kunder som bruker appen sparer mest strøm

Relaterte nyheter