Puls-tjenesten: positiv effekt på både strømforbruk og -vaner!
Resultatene av en ny kundeundersøkelse utført av Gudbrandsdal Energi, viser den tydelige effekten av Puls-tjenesten på kundenes strømvaner og forbruk. Med en tilfredshetsscore på 78% (vurdering 4 eller 5) og 72% som rapporterte bedre kontroll over sitt strømforbruk, bekrefter undersøkelsen Puls-tjenestens positive innvirkning.
Puls – sanntidsmålinger av strømforbruket, har som mål om å gi deg bedre kontroll over energiforbruket ditt og bidra til å gjøre det lettere for deg å redusere strømforbruket og -kostnader. Basert på undersøkelsen blant kunder som bruker Puls, bidrar tjenesten i høy grad til dette.
Rundt 500 deltok i undersøkelsen, hvor de fikk spørsmålene i form av påstander som de rangerte fra 1-5 hvor 1 = i liten grad og 5 = i stor grad.
Sammendrag av undersøkelsen
Høy kundetilfredshet: Kundetilfredsheten med tjenesten Puls er høy, med mange som gir den toppkarakteren "5" på tilfredshetsskalaen. 78% gir vurdering 4 eller 5.Bedre kontroll over forbruket: Mange kunder oppgir at de har fått bedre kontroll over sitt strømforbruk ved hjelp av Puls. Her ga hele 76% en score på 4 eller 5.Brukervennlig: Over 90% av kundene ga tilbakemelding om at det var lett å ta i bruk Puls-tjenesten.Bruk av forbruksvarsel: Over 300 av kundene i undersøkelsen bruker forbruksvarselet.Aktive tiltak: Av de som bruker forbruksvarsel, har over 70% tatt aktive tiltak basert på varslene. Dette tyder på at funksjonen er nyttig og hjelper kundene med å forbedre sitt strømforbruk.Forbruksvarslenes effekt: Forbruksvarselet hjelper kundene med å holde seg innenfor ønsket nettleietrinn, og gir dermed økonomiske fordeler.
Verdifulle tilbakemeldinger
For oss i Gudbrandsdal Energi er dette et bevis på at vi beveger oss i riktig retning når det gjelder å tilby kundene våre verktøyene de trenger for å administrere strømforbruket på en smartere og mer bærekraftig måte.
I undersøkelsen fikk vi også mange gode innspill til hvordan produktet og tjenesten kan videreutvikles og bli enda bedre.
Ønsker du å vite mer om Puls?
Som første strømselskap i landet leier vi ut Puls-enheter til kundene våre. Det er også å kjøpe Puls. Her kan du se priser og lese mer om hvordan du kan bruke Puls for å få kontroll over strømforbruket.
Relaterte nyheter
Velger opprinnelsesgarantier for å styrke bedriftens bærekraftige profil
- Vi har valgt å inkludere Garantert Vannkraft opprinnelsesgarantier i strømavtalen fordi vi ønsker å fremstå med en tydelig miljø- og bærekraftig profil. Vi opplever at kundene våre i større og større grad etterspør opprinnelsesgarantier og vi antar at dette også i fremtiden vil bli positivt vektet i offentlige anbud, forteller Knut Beck, økonomisjef i Oslobuss.
Publisert 31.1.2024
Prognosert gevinst med SmartVVB på fritidsbolig
I en tid med høye strømpriser og manglende strømstøtte på fritidsboliger, vil det være mye å hente på å unngå unødvendig forbruk og å flytte forbruk til rimeligere timer. Ved hjelp av vår kalkulator har vi beregnet to ulike kostnadsbesparelser ved installasjon av SmartVVB på fritidsboligen.
Publisert 4.12.2023
Ekteparet fikk SmartVVB på hytta: – Nå installerer vi det hjemme også
Pensjonistene Anne og Thor Anders har vært pilotkunder for SmartVVB fra Gudbrandsdal Energi. Den varmer varmtvannsbeholdningen når prisen er lavest. I tillegg følger den med på at temperaturen på vannet alltid er høy nok til å forebygge risiko for legionella, og sørger for at du har varmt vann klart til bruk.
Publisert 4.12.2023