Hopp til hovedinnhold
Bilde av ansatte på GE
Denne artikkelen er mer enn 1 år gammel.

Gudbrandsdal Energi til topps i EPSI 2022

Resultatene fra kundetilfredshetsundersøkelsen EPSI 2022 er klare. Gudbrandsdal Energi er tilbake på topp, og kan skilte med en pen fremgang i kundetilfredsheten.

Ann Iren Kolås Ryen
Publisert

Årets studie baserer seg på dybdeintervjuer med nesten 2700 personer og bedrifter rundt om i Norge. I år er det igjen privatkundene til Gudbrandsdal Energi som er mest fornøyde, og selskapet tar med det tilbake førsteplassen i denne målingen.

- Gudbrandsdal Energi framstår konkurransedyktig på pris, de har blitt enda bedre på kundekommunikasjonen, og en stor andel av kundene opplever at selskapet er genuint interessert i dem, sier Sindre Brochmann i EPSI Norge.

Leder for kundeservice i Gudbrandsdal Energi, Solvår Holsbrekken Skar, er glad og stolt. Det siste året har vært krevende, med et svært uforutsigbart marked, kraftige prissvingninger og en enorm pågang av kundehenvendelser.

- Det siste året har vært heftig, og da er det ekstra artig at vi går til topps i denne undersøkelsen. Vi er en liten organisasjon som sammen får til veldig mye. Dette er en gruppeseier, understreker hun!

Kilde: EPSI
Kilde: EPSI

Privatkunder mer fornøyde i år enn i fjor

Undersøkelsen viser at private strømkunder i Norge er noe mer fornøyde med sine strømselskaper enn på samme tid i fjor. Daglig leder i EPSI Norge forklarer det på følgende måte:- I en tid der strømprisene er rekordhøye har kundene et økt behov for informasjon og jevnlig oppdatering. Dette er noe strømselskapene har levert på, for langt flere kunder svarer i år at de har mottatt informasjon fra kraftselskapene enn hva tilfellet var i fjor. I tillegg til dette ser vi at nesten 2 av 3 kunder har lastet ned en strømapp, noe som bidrar til at husholdningene rundt om i Norge nå opplever at de har relativt god oversikt over eget strømforbruk. Kunnskap og innsikt er viktig i krisetider.

Les hele saken her: Dette er strømselskapene med de mest og minst fornøyde kundeneEPSI Rating Norge er en leverandør av kundetilfredshetsanalyser, og er av mange ansett som en ekstern revisor av kundemassen.EPSI samler inn, analyserer og formidler informasjon om kunders forventninger, opplevd kvalitet og verdivurdering av produkter og tjenester. Selskapet er en del av EPSI Rating Group som gjennomfører kundetilfredshetsstudier i hele Norden og i en rekke andre europeiske land.

Relaterte nyheter