Hopp til hovedinnhold

Midlertidig nedetid

Grunnet vedlikehold hos Elhub vil våre bestillingsskjema være utilgjengelige i perioden 10.11.2024, fra kl. 10:30 til kl. 15:00. I denne perioden vil det dessverre ikke være mulig å bestille strømavtale.

Vi beklager eventuelle ulemper dette måtte medføre.

Bilde av Solvår og Lise fra kundesenteret til Gudbrandsdal Energi
Denne artikkelen er mer enn 1 år gammel.

Kundene har talt: best i bransjen på kundeservice

Gudbrandsdal Energi er kåret som best i bransjen på kundeservice i kundeservicemålingen Norsk Kundeserviceindeks (KSIndeks) 2023.

Ann Iren Kolås Ryen
Publisert

KSIndeks-prisene ble utdelt under Kundeservicedagene i Oslo 10. mai 2023. Kåringen baserer seg på kundenes egne tilbakemeldinger på kundeservice og kundesentre i Norge.

I kategorien «strøm» ble Gudbrandsdal Energi kåret som best i bransjen.

- Å være kundeservicemedarbeider i strømbransjen det siste året har til tider vært svært tøft. Derfor er det ekstra hyggelig å få denne prisen, sier Solvår Holsbrekken Skar, leder for kundeservice hos Gudbrandsdal Energi.

Hun tok imot prisen sammen med kollega Lise Mariann Pedersen.

- Det er skikkelig gøy. Ikke bare er det første gangen vi får denne prisen, det er også en solid anerkjennelse av jobben vi gjør hver dag, forteller Lise, som jobber på kundesenteret til Gudbrandsdal Energi.

- Vi er så takknemlige overfor kundene våre, og stolte av teamet vårt. Dette er resultatet av at alle, både i kundeservice og resten av organisasjonen, drar sammen, spesielt når det stormer som verst. Jeg blir så rørt og stolt, smiler hun.

Rundt 450 fra kundeservicebransjen deltok på arrangementet, hvor det også ble delt ut priser i kategoriene bank, forsikring, mobil, bredbånd, TV, reise, offentlig, åpen klasse og årets kundeservice. Les mer om og se alle vinnerne her.

Måler hvor god kundeservicen faktisk er

KSIndeks måler bedriftenes egne kunders tilfredshet med kundeservicen og viktige drivere rundt kundeopplevelsen, som eksempelvis benyttede kanaler, ventetid, serviceinnstilling, kompetanse, løsningsgrad, andel som har fått hjelp til selvhjelp, anbefalingsgrad og mye mer.

CustomerTrends har vært ansvarlig for KSIndeks og prisutdelingen siden 2022. Målingen ble startet opp av Kantar i 2010, og de står fortsatt for datainnsamlingen. De benytter samme metode som har blitt brukt siden målingens oppstart, for å sikre sammenlignbare data og historikk på utviklingen.

Les mer om målingene og KSIndeks her.

Relaterte nyheter