Gudbrandsdal Energi til topps i EPSI 2022
Resultatene fra kundetilfredshetsundersøkelsen EPSI 2022 er klare. Gudbrandsdal Energi er tilbake på topp, og kan skilte med en pen fremgang i kundetilfredsheten.
Årets studie baserer seg på dybdeintervjuer med nesten 2700 personer og bedrifter rundt om i Norge. I år er det igjen privatkundene til Gudbrandsdal Energi som er mest fornøyde, og selskapet tar med det tilbake førsteplassen i denne målingen.
- Gudbrandsdal Energi framstår konkurransedyktig på pris, de har blitt enda bedre på kundekommunikasjonen, og en stor andel av kundene opplever at selskapet er genuint interessert i dem, sier Sindre Brochmann i EPSI Norge.
Leder for kundeservice i Gudbrandsdal Energi, Solvår Holsbrekken Skar, er glad og stolt. Det siste året har vært krevende, med et svært uforutsigbart marked, kraftige prissvingninger og en enorm pågang av kundehenvendelser.
- Det siste året har vært heftig, og da er det ekstra artig at vi går til topps i denne undersøkelsen. Vi er en liten organisasjon som sammen får til veldig mye. Dette er en gruppeseier, understreker hun!
Privatkunder mer fornøyde i år enn i fjor
Undersøkelsen viser at private strømkunder i Norge er noe mer fornøyde med sine strømselskaper enn på samme tid i fjor. Daglig leder i EPSI Norge forklarer det på følgende måte:
- I en tid der strømprisene er rekordhøye har kundene et økt behov for informasjon og jevnlig oppdatering. Dette er noe strømselskapene har levert på, for langt flere kunder svarer i år at de har mottatt informasjon fra kraftselskapene enn hva tilfellet var i fjor. I tillegg til dette ser vi at nesten 2 av 3 kunder har lastet ned en strømapp, noe som bidrar til at husholdningene rundt om i Norge nå opplever at de har relativt god oversikt over eget strømforbruk. Kunnskap og innsikt er viktig i krisetider.Les hele saken her: Dette er strømselskapene med de mest og minst fornøyde kundene EPSI Rating Norge er en leverandør av kundetilfredshetsanalyser, og er av mange ansett som en ekstern revisor av kundemassen. EPSI samler inn, analyserer og formidler informasjon om kunders forventninger, opplevd kvalitet og verdivurdering av produkter og tjenester. Selskapet er en del av EPSI Rating Group som gjennomfører kundetilfredshetsstudier i hele Norden og i en rekke andre europeiske land.
Relaterte nyheter
14. plass i Norsk bærekraftbarometer 2024
Gudbrandsdal Energi havner på en solid 14. plass i Norsk Bærekraftbarometer 2024, uavhengig av bransje.
Publisert 31.5.2024
2. plass i bransjen i Norsk kundebarometer 2024: En stor takk til våre kunder!
Gudbrandsdal Energi er stolt over å være blant de tre beste i Norsk kundebarometer innen sin bransje. Med en kundetilfredshet på 73,3 poeng og en kundelojalitet på 78,5 poeng i bransjekategorien, tar selskapet andreplassen.
Publisert 14.5.2024
Landets mest fornøyde strømkunder i 2023
Etter å ha gått til topps i flere kundetilfredshetsundersøkelser i 2023, deriblant Norsk kundebarometer, kan Gudbrandsdal Energi skilte med å ha landets mest fornøyde strømkunder.
Publisert 8.6.2023